Klasy 2o, 3ib, 3ia i 3o miały okazję poznać historię, kulturę i przyrodę naszych południowych sąsiadów, czyli Czechów, podczas 3-dniowej wycieczki do Pragi.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Narodowy Rezerwat Przyrody Skał Adršpašskie. Mogliśmy poczuć magię tego miejsca, tak jak bohaterowie “Opowieści z Narnii” – bo to tam nagrywane były sceny do słynnego filmu. Skalne Miasto to tysiące skalnych wież, cudowna przyroda i zapierające dech w piersiach widoki.

W drugim dniu udaliśmy się do serca Pragi, czyli na Wzgórze Królewskie – Hradczany. Zobaczyliśmy klasztor na Strahowie, Sanktuarium Loretańskie, uroczystą odprawę warty przed Pałacem Prezydenta, Katedrę św. Wita z Kaplicą św. Wacława oraz Zamek Królewski. W wolnym czasie przeszliśmy Złotą Uliczką do wieży Daliborka, mogliśmy tam podziwiać rzekę Wełtawę z Mostu Karola i całe Wzgórze Hradczany. I tak dotarliśmy na Małą Stranę, gdzie naszym oczom ukazywały się piękne kamienice, kościoły oraz przepiękny rynek, na którym ujrzeliśmy jeden z najbardziej rozpoznawalnych zabytków czeskiej Pragi – zegar Orloj oraz pomnik Jana Husa. Przeszliśmy też na żydowską część Pragi, aby sprawdzić i porównać ją z naszym Kazimierzem. W ostatnim dniu pobytu udaliśmy się na dalsze zwiedzanie miasta, a dokładnie od Placu Wacława, nad którym góruje gmach Muzeum Narodowego oraz konny pomnik św. Wacława. W czasie wolnym mieliśmy okazję pochodzić po sklepach i straganach, gdzie mogliśmy kupić pamiątki, czy słynną cofole czeską oraz wstąpiliśmy do restauracji na czeski posiłek. I tak nasz pobyt zbliżał się ku końcowi.

Żal było odjeżdżać. Widoki przepiękne, trudno znaleźć słowa, aby to opisać. Tyle ciekawostek, zabytków, to trzeba po prostu zobaczyć. Cały pobyt umilała nam cudownymi historyjkami o Pradze przesympatyczna przewodniczka – Pani Gabrysia. A wycieczka odbyła się pod czujnym okiem czterech nauczycieli z Brzozowej 5, czyli Pani kierownik wycieczki Ani Haraf, Pani Grażyny Woźniak, Pani Izabelli Cygan oraz Pana Sławka Węglarza.

Tak po trzech dniach wróciliśmy cali i zdrowi do naszego Krakowa z pięknymi zdjęciami i wspomnieniami z Pragi. Będziemy miło wspominać ten wyjazd, tym bardziej, że nasza młodzież spisała się na 6! Pokazali, że można na nich liczyć i umieją się zachować. Brawo Wy!!!